רחה פריאר 9 מגדל M-Tower קומה 8, באר שבע

א׳-ה׳ 08:00-18:00

עורך דין גירושין

ליצירת קשר

בתי הדין הרבניים פרסמו כי בשנים האחרונות אחוז המתגרשים עולה בכ-5% בשנה.

נכון לשנת 2020 בואכה 2021 המוגדרת גם כשנת הקורונה , ההשפעה על חיי הנישואין איננה חד משמעית. הצפי לעלייה בכמות המתגרשים איננה מתממשת והאחוזים אינם חורגים מהנורמה אליה הורגלנו.

הרצון להתגרש לא נולד ביום בהיר אחד, זהו תהליך שנרקם לאורך זמן, על מנת להגיע ליעד בשלום יש צורך בליווי מקצועי ואישי של עורך דין בעל מומחיות בתחום שידע לתת מענה לנושאים השונים כמו מזונות ילדים, מדור, משמורת, הסדרי שהייה וחלוקת רכוש.

בתביעת גירושין עורך דין לענייני גירושין מייצג את הלקוח בנושאים היקרים ביותר לליבו – ילדיו ורכושו.

משרדנו מאמין כי יש לשאוף להליך קצר ככל הניתן, יעיל ומדויק שיוביל את המשפחה למודל החדש שלה מבלי לפרק אותה לגורמים כך שהצדדים יוכלו להתפנות לגדל את ילדיהם ולהמשיך את חייהם לאחר הליך הגירושין. 

לייעוץ ראשוני נכון ומקצועי שיכוון את הלקוח להתנהלות נכונה יש חשיבות רבה כבר מהצעד הראשון, התנהלות נכונה חיונית לשם השגת המטרה.

הליך גירושין - ליווי משפטי מהרגע הראשון!

הצעד הראשון שיש לעשות בדרך לגט הוא ההחלטה בנוגע לדרך בה רוצים לצעוד כדי להגיע למטרה.

הליך גירושין מורכב ויכול להותיר משקעים רגשיים וכלכליים, לכן יש לבחור בייצוג אשר ייתן מענה מקצועי, אנושי ונכון עבורך, יש לבחור בעורך הדין שייקח אותך יד ביד לעבר המטרה ויידע לקדם את הרצון שלך לעבר עתיד חדש מבלי להשאיר שדה חרוך מאחוריך.  

פתיחת תיק גירושין

בני זוג יהודים המבקשים להתגרש מחויבים לפתוח תיק גירושין בבית הדין הרבני על מנת לקבל גט. גט נותן תוקף רשמי לצדדים המאשר שהם גרושים זה מזו בהתאם לחוקי מדינת ישראל.

במידה ובני הזוג או אחד מהם אינו יהודי ניתן לפנות לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין אליו משתייכים בני אותה דת כמו בית הדין השרעי על מנת לפתוח תיק גירושין.

ניתן להגיע עם הסכם מבעוד מועד על מנת לפתוח תיק גירושין בבית הדין הרבני וניתן גם להסדיר את העניינים הרכושיים לאחר מתן הגט.

במידה והצדדים מגיעים ללא הסכם גירושין או הסכם חלוקת רכוש, בית הדין הרבני יתנה את מתן הגט בשני תנאים מחייבים האחד שהצדדים לא יתגוררו תחת קורת גג אחת והשני שמקום מגורי הילדים לאחר מתן הגט מוסכם על ידי הצדדים באופן קבוע או זמני.

תביעת גירושין לא ניתן להגיש בבית המשפט לענייני משפחה מאחר ורק לבית הדין הרבני ניתנה סמכות לדון בענייני נישואין וגירושין כאשר בני הזוג יהודיים.

ניסוח הסכם גירושין

הסכם גירושין טוב הוא הסכם אשר מצליח להקיף את הסוגיות בפניהן עומדים הצדדים בבואם לפרק את נישואיהם, כגון מתן הגט, מזונות אישה, מזונות ומדור ילדים, משמורת, הסדרי שהייה, חלוקת רכוש, פירוק שיתוף בנכסים ועוד.

הסכם גירושין מעולה הוא הסכם צופה פני עתיד, הסכם אשר מצליח להכיל את מרבית הסוגיות מולן הצדדים יעמדו במהלך השנים לאחר חתימתו.

חוק יחסי ממון מחייב להביא את הסכם הגירושין לאישור בית המשפט לענייני משפחה או בית דין דתי על מנת שיקבל תוקף של פסק דין, לאחר שאותה ערכאה דיונית בחנה אותו וראתה שמדובר בהסכם ששני הצדדים מבינים את משמעויותיו היטב.

משרדנו מיטיב להבין את משמעות כובד משקלו של הסכם הגירושין, מקפיד לתפור עבור כל לקוח את חליפת הסכם הגירושין המתאימה למידותיו כך שבני הזוג הנפרדים יוכלו לכבד הסכם זה גם בעתיד לבוא ובשינויים שיתרחשו תוך הקפדה על זכויות הילדים והצדדים.

יישוב סכסוך - (מרוץ סמכויות)

לאחר שבני הזוג מחליטים להתגרש, במידה והם ניהלו משא ומתן ולא הגיעו להסכם כולל יהיה עליהם להגיש בקשה ליישוב סכסוך על פי חוק. 

הצד שפתח את הליך יישוב הסכסוך בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה מקבל את זכות הראשונים להחליט בסיום הליך יישוב הסכסוך באיזו ערכאה יתנהל עניינם של הצדדים. 

במידה ומגיש הבקשה ליישוב סכסוך לא יפעל להגשת התביעה במועדים שהחוק קובע, יכול הצד השני להגיש תביעה  בערכאה שיבחר, לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה.  

*תביעות בנושא ירושה, החזרת ילדים חטופים ותביעת הורות (אבהות או אמהות) לא יגיעו ליחידה ליישוב סכסוך אלא יידונו כתביעות מלכתחילה בתוך כתלי בית המשפט לענייני משפחה.

הורות ומשמורת

יחסי הורים וילדים כוללים בתוכם דילמות משפטיות נרחבות אשר עלולות להעלות בפני בית המשפט סוגיות רבות ומגוונות תחת נושא הורות ומשמורת.

קביעת אבהות, ישנם אבות שלא בטוחים כי הם אכן האב הביולוגי ואז קמה להם הזכות לברר זאת באמצעות הליך משפטי אשר יסדיר את אבהותם ובמידת הצורך את זכויותיהם מול הילד וזכויות הילד מולם.

אפוטרופסות (בעבר כונתה משמורת או החזקת ילדים), האם האפוטרופסות על הילד היא משותפת לשני הוריו, מה משמעות האפוטרופסות עבור הילד והוריו.

זמני שהייה (בעבר כונו הסדרי שהייה), כמה זמן ישהה הילד אצל כל הורה, חלוקת זמני שהייה היא משמעותית עבור ההורה והילד, בית המשפט רואה חשיבות עליונה בקיומו של קשר בין הורה לבין ילדו ואין זה משנה מה מין ההורה, האם מדובר באב או באם. קיימים מודלים שונים של חלוקת זמני שהות הילדים אצל ההורים ביניהם מודל זמני שהייה שווים אשר כונה בעבר "משמורת משותפת".

משרדנו מטפל ברגישות רבה בתביעות העתקת מקום מגוריו של אחד ההורים יחד עם הילד או בלעדיו בתוך תחומי המדינה או מחוצה לה, חטיפות בינלאומיות של קטינים בניגוד לאמנת האג, עריכת הסכמי פונדקאות, אימוץ ילדים בישראל, מעמדן של משפחות אומנה והסכמי "המשפחות החדשות" ביניהן זוגות חד מיניים.

גישור

הליך גישור הנו הליך וולונטרי שהצדדים בוחרים להגיע אליו מרצונם החופשי, בכל שלב של ההליך יכול כל צד להודיע על סיום ההליך.

הליך הגישור יאפשר לצדדים להגיע להסכם גירושין בדרך מכבדת שתשפיע על היחסים בין הצדדים לאחר הגירושין.

הליך הגישור הנו הליך חסוי וכל נושא שהצדדים ידונו בו במהלך הגישור יישאר חסוי ולא יוכל לשמש את הצדדים בערכאות משפטיות.

עלויות הליך הגישור נמוכות ביחס להליך משפטי המתנהל בערכאות משפטיות.

עם גיבוש טיוטת הסכם הגירושין ניתנת לצדדים האפשרות להעביר את טיוטת ההסכם להתייחסות  עורכי דין מטעמם, לאחר חתימת הצדדים על הסכם הגירושין יוגש ההסכם לאישור בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני בהתאם להחלטת הצדדים.

גירושין בבית הדין הרבני

בני זוג יהודים אשר נישאו יהיו חייבים לעבור בבית הדין הרבני על מנת להתגרש, הם יכולים לבחור האם לכרוך (לכלול) את כל הנושאים השונים הקשורים בהליך הגירושין כדוגמת מדור, מזונות ילדים, מזונות אישה פירוק שיתוף, רכוש וכתובה יחד בתביעת הגירושין בבית הדין הרבני או לחילופין להתגרש בלבד בבית הדין הרבני ולקיים את שאר ההליך בבית המשפט לענייני משפחה. 

בני זוג יכולים להגיע לבית הדין הרבני בהליך גירושין בהסכמה כאשר גיבשו הסכם מבעוד מועד והביאו אותו לאישור בית הדין הרבני או לחילופין אישרו את ההסכם בבית המשפט לענייני משפחה והגיעו לבית הדין הרבני למתן גט בלבד.

קביעת דמי מזונות ומדור

מזונות ילדים נועדו להבטיח את רמת החיים של ילדים הנמצאים בחזקת אחד מההורים או בחזקת אפוטרופוס.
בישראל נהוג לקבוע מזונות בהתאם לחוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות), תשי"ט-1959

מזונות יכולים להכיל בחובם מדור ומחצית הוצאות חריגות כמו הוצאות רפואיות חריגות, הוצאות חינוך ועוד.

בשנים האחרונות נושא מזונות קטינים התפתח והשתנה מאוד. הפסיקה בעניין מתקדמת ומנסה לאזן את הנטל הכלכלי בין ההורים. ליווי מקצועי של עורך דין בקיא בתחום יסייע לצדדים להגיע להסכמות שילוו את הצדדים לאורך השנים בהן יגדלו את ילדיהם המשותפים [כל אחד בביתו].

הסדרי שהייה

ילדים הם ליבה הרגיש של מחלוקת הליך הגירושין, על הצדדים להחליט כיצד יחלקו הילדים את זמנם בין הבתים של הוריהם, מי ההורה שירכז את עיקר העניינים הקשורים לילדים או שמא ההורים יחלקו אחריות משותפת לחיי היומיום של הקטינים באמצעות זמני שהייה שווים עם הקטינים.

הלך הרוח ונקודת המבט של בתי המשפט לענייני משפחה ושל בתי הדין הרבניים השתנתה עד מאוד, הורים רבים חולקים באופן שווה בגידול וטיפוח הילדים, בתי המשפט ובתי הדין רואים בכך מגמה חיובית של הורים מעורבים שמבקשים לגדל את ילדיהם יחד.

שימוש ציני בזמני שהייה שווים שהיו ידועים בעבר בשם משמורת משותפת למען הפחתת מזונות, נתפס בבתי הדין הרבניים ובבתי המשפט לענייני משפחה כמעשה חמור.

דילוג לתוכן