רחה פריאר 9 מגדל M-Tower קומה 8, באר שבע

א׳-ה׳ 08:00-18:00

הליך גישור

גישור לפני הליך גירושין - עורך דין מגשר מוסמך

גישור גירושין

על פי חוק הגישור אשר תוקן בשנת 2017, כל זוג שמעוניין להתגרש ומגיש תביעת גירושין לבית המשפט חייב לעבור הליך גישור גירושין לפי שהתיק מגיע לבית המשפט. לחוק זה ישנן שתי מטרות חשובות:

  1. הליך גירושין שמתבצע מחוץ לכותלי בית המשפט הוא בדרך כלל הליך הרבה יותר קצר, אשר מתנהל בצורה הרבה יותר נעימה ורגועה מאשר הליך שמתנהל בין כותלי בין המשפט. במצב כזה גם הזוג מגיע הרבה יותר מהר להסכמות וגם הסביבה הקרובה אליו, בדגש על הילדים המשותפים שבדרך כלל יש – נפגעים פחות.
  1. ברגע שהליך הגירושין מתבצע מחוץ לכותלי בית המשפט – יש פחות עומס על השופטים וניתן לקדם דיונים בנושאים אחרים הרבה יותר מהר. בפועל, תביעות גירושין רבות מסתיימות בהסכמה מלאה של שני הצדדים אודות תנאי המחיה שלהם ושל ילדיהם לאחר הגירושין, כך שעל פני השטח הליך גירושין משרת את טובת כל הצדדים המעורבים.
עורכת דין גירושין בבאר שבע ובדרום
גישור גירושין בהליך הגון – נאוה אנקרי

 

קצת אודות הליך גישור גירושין

זוג אשר מחליט לבוא בברית הנישואין מחליט לקשור את חייו בשותפות זוגית במהלכה ינהלו משק משפחתי ביחד, מבלי להתייחס לכך שיכול להיות שהשותפות הזאת תסתיים בעתיד.

כמובן שבניית משק הבית המשותף כרוכה בהרבה מאוד מאמצים, בעיקר רגשיים וכלכליים, ואת כל אלה לא רוצים לפרק, לפחות לא בתחילת הדרך. למרות זאת, ישנם מצבים בהם מחליטים להיפרד, והדרך לעשות זאת היא באמצעות פתיחה בהליך גירושין. עד לפני קיומו של חוק גישור גירושין, תביעות גירושין היו נדונות בבתי משפט לענייני משפחה, ובמקרים רבים מתמשכות זמן רב והופכות להיות מורכבות, קשות, מתישות ומכוערות.

זאת היתה הסיבה המרכזית לתיקון חוק גישור גירושין, שעל פיו זוג שמעוניין להתגרש חייב לפנות למגשר בטרם הגעתה של התביעה לדיון בבית המשפט.
הליך הגישור מתקיים מחוץ לכותלי בית המשפט ועל ידי מגשר מוסמך, אשר הרבה פעמים מצליח להביא את שני בני הזוג לחתום על הסכם גירושין שמקובל על שניהם.

הליך זה הרבה יותר מהיר מההליך שמתקיים בבית המשפט, גם בגלל העומס הרב שיש בבתי המשפט לענייני משפחה וחוסר פניותם של שופטים לדון בכל כך הרבה תביעות גירושין, וגם משום מקצועיותו של המגשר, שהרבה פעמים מאפשרת לו לפשר בין הצדדים ולגרום להם לחתום על הסכם שממנו שניהם מרוצים.

בסיום הליך הגישור מובא ההסכם שנחתם בין בני הזוג לאישורו של שופט בבית משפט לענייני משפחה, אשר בדרך כלל מאשר אותו בהליך יחסית מהיר וחותם עליו על מנת להקנות לו תוקף של צו מחייב. הליך של גישור גירושין מביא לכך שהפגיעה בכל אחד מהצדדים ובדרך כלל גם בילדים היא המינימלית ביותר האפשרית, כך שכל הצדדים המעורבים יוצאים נשכרים.

סיבה נוספת לתיקונו של חוק גישור גירושין היתה הרצון להפחית את העומס מבתי המשפט לענייני משפחה, אשר על שולחנותיהם הצטברו מאות ואלפים של תביעות גירושין.

 

כיצד מתבצע הליך גישור

גישור גירושין בר שבע והדרום

אם עד לתיקונו של החוק, אדם אשר היה מעוניין להתגרש יכול היה לפנות באופן עצמאי לבית המשפט או לרבנות ולהגיש תביעת גירושין, הרי שהחוק שתוקן מחייב אותו להגיש בקשה ליישוב סכסוך לפני הגשת תביעת הגירושין עצמה. הבקשה ליישוב סכסוך תביא לכך שהליך הגישור ייפתח, ובית המשפט יציע לבני הזוג לקבל את שירות הגישור ממגשר מטעמו.

במידה של עומס יתר על המגשרים מטעם בית המשפט, יציע בית המשפט לזוג לפנות למגשרים חיצוניים אשר מתמחים בתחום של גישור גירושין. ההליך המקדים לגישור כולל בדרך כלל ארבע פגישות של בני הזוג עם עובד סוציאלי, במהלכן הם מספרים על חייהם המשותפים, על הסיבות שהביאו אותם לרצות להתגרש ועל הצרכים האישיים של כל אחד מהם. אם העובד הסוציאלי לא יצליח לפתור את המחלוקות בין בני הזוג – יעבור הטיפול למגשר מוסמך. רק אם הטיפול על ידי המגשר לא יצליח – יורשה הזוג להגיש תביעה לגירושין בהליך משפטי.

 

 

האם מדובר בהליך יעיל? 

זוהי, כנראה, שאלת מיליון הדולר בכל מה שקשור להליך גישור גירושין. לכאורה, מדובר במתן אפשרות מאוד יעילה לבני זוג שמעוניינים להתגרש לעשות זאת בדרך של הידברות ולא של סכסוך, וגם מזרזת את מהלך העניינים.

בדרך זאת, נושאים "כבדים" ומורכבים כגון מזונות אישה, מזונות ילדים, משמורת ילדים והחלטות בדבר עסקים משותפים – מקבלים התייחסות מיטבית שלא בין כותלי בית המשפט, והרבה פעמים יכולים להיפתר באמצעות דיון רגוע ומיושב – לשביעות רצונם של שני הצדדים.

למרות זאת, ישנם מקרים מסוימים של תיקי גירושין שהינם מאוד טעונים מבחינה רגשית (למשל מקרים של בגידה בבן הזוג או העלמות של כספים כאשר בני הזוג חתומים על הסכם ממון), ולא בטוח שהם מתאימים להליך שמנסה לפשר. במקרים כאלה הקרב, כנראה, אבוד מראש, ומהר מאוד בני הזוג יופנו בכל זאת להגשת תביעת גירושין לבית הדין.

בכל מקרה, על מנת למקסם את ההצלחה של הליך גישור גירושין, כדאי מאוד שלא לסמוך דווקא על המגשרים שמוצעים על ידי בית המשפט, אלא לפנות ישירות למגשר מוסמך, מקצועי ומנוסה.

קארו את אנקרי משרד עורכי דין – גישור גירושין מקצועי

משרד עורכי דין קארו את אנקרי מספק שירותי גישור גירושין מקצועיים, ולו ניסיון רב בעריכת הסכמי גירושין המקובלים על שני הצדדים – מחוץ לכותלי בית המשפט. המשרד דוגל בהקשבה לטיעונים ולצרכים של שני הצדדים ויודע בדיוק כיצד לפשר ולהגיע למצב שבו כולם יוצאים מרוצים.

לקבלת מידע נוסף אודות שירותי גישור גירושין ולקביעת פגישת ייעוץ
צרו עמנו קשר טלפוני או דרך האתר. נשמח לעמוד לשירותכם.

דילוג לתוכן